Cum sa Masori Succesul unui Blog
Sunt convins ca de multe ori ai citit in stanga si dreapta de la diversi “experti” ca succesul unui blog consta in numarul de comentarii sau in numarul de vizitatori sau in numarul de abonati si asa mai departe.
Adevarul este ca aceasta viziune este foarte limitata si ca intotdeauna solutia este undeva la mijloc.
In continuare iti voi prezenta piesele de lego din care este compus succesul unui blog in viziunea mea (adica un adevar subiectiv).
1. Cati clienti atrage non-stopul tau?
Imagineaza-ti blogul ca un magazin non stop pe o sosea plina de non-stopuri. Pe aceasta sosea traficul este in plin toi.
Cati turisti se opresc la tine? Bineinteles vorbim despre trafic acum. Traficul fie ca este direct, fie ca este din motoare de cautare, fie ca este din feed sau din mailuri este un factor extrem de important. Traficul este unicul indicator care-i inglobeaza si pe ceilalti.
2. Cati poposesc si cati pleaca?
Traficul cum bine stim presupune ca cineva vine si pe urma pleaca. Un indicator vehiculat aproape in unanimitate pentru succesul unui blog, il reprezinta “numarul de cazati in blog”. In cazul de fata ne referim la abonatii blogului.
Acesti abonati pot sa fie de 3 feluri:
a) abonati in feed (linkul duce la pagina cu explicatii despre ce este feedul)
b) abonati pe e-mail (newsletter)
c) abonati prin bookmark
Multi bloggeri au tendinta sa considere ca singurii abonati si singura metoda de abonare la un blog o reprezinta feedul. Este o greseala deoarce ignoram faptul ca atat de multa lume nu stie ce este aia feed/rss. Aceasta greseala o fac si eu si sper sa o remediez (doar de mi-as gasi timpul) adaugand sub casuta de feed o optiune de abonare prin e-mail.
Acelasi lucru este valabil si pentru bookmark.
3. Cati isi lasa amprenta pe masa la care i-ai servit?
Le-ai servit un text si ei l-au mancat. Cati ti-au multumit? Cati au mai cerut? Cati te-au injurat? Cate comentarii ai?
Acesta este un factor foarte vehiculat in blogosfera romaneasca si poate de si in alte blogosfere de oamenii care pot sa priveasca doar dintr-un singur unghi.
In primul rand sa obtii multe comentarii nu este greu. Te faci putin cunoscut pe urma incepi sa injuri.
Adevarul este ca o data cu evolutia blogosferei si incele din urma a cresterii gradului de intelepciune a celor care habiteaza in ea, numarul de comentarii nu mai este relevant in unele cazuri.
Concret, blogul evolueaza catre un instrument educational, catre un instrument care ofera informatie aplicabila, care te ajuta sa faci ceva. Acest lucru s-a intamplat deja in afara. Bloguri cu 25 000 de abonati in feed au la un post 30-60 de comentarii. Deci rata de comentarii este sub 1%. Nu mai vorbesc de cei care-i au abonati pe e-mail si bookmark. Deci consider o eroare, declaratia de aici ca succesul unui blog consta in comentarii.
Intr-adevar, in personal-politico-blogo-sfera noastra, nevoia de atentie si succesul este masurat de cati iti comenteaza. Este normal avand in vedere ca subiectele tratate sunt filosofii personale neintemeiate pe stiinta, logica eventual utilizarea unui sistem filosofic. Rezultat? Fiecare ne dam cu parerea.
4. Cati fac ceea ce le-ai cerut?
Blogul il poti folosi si pentru a obtine un profit. Acest profit poate fi financiar, relational si asa mai departe. Sa zicem ca-ti doresti si ceri vizitatorilor tai sa comenteze la articole sau sa cumpere ceva. Sa execute o actiune dorita. Cat la suta din vizitatorii tai indeplinesc cu succes aceasta actiune?
5. Ti-ai atins obiectivul personal?
In cele din urma totul se reduce la criteriile noastre personale. Cum ne dam seama ca am avut succes cu blogul? Ce vom vedea cand vom avea succes? Ce vom auzi? Ce vom simti?
In concluzie defineste-ti obiectivul in scris si foloseste-te de factorii de mai sus, pentru a reusi sa te compari cu ceilalti daca ai aceasta nevoie.
Voi scrie in curand un articol despre cum poti sa maximizezi acesti factori asa ca te rog sa te abonezi la feed.
Post Scriptum: daca ai prieteni la care tii, pasionati de acest domeniu poti sa le arati si lor linkul.
Guest post de Tudor Mateescu