Articole recente

Comentarii recente

Despre autorespondere pentru incepatori


Daca ai ajuns la punctul de epuizare incercand sa raspunzi la gramada de email cat o munte, care te ameninta cu inmormantarea in fiecare zi, atunci esti gata sa inveti despre autorespondere.

Problema este ca oamenii asteapta raspunsuri prompte la emailurile trimise catre tine. Si inainte de as da seama cum sa lucrezi flux-continuu douazecisipatru de ore din douazecisipatru, sau cum sa angajezi atatia oameni care sa monitorizeze emailurile intrate (si care iti mananca toate veniturile), realizezi ca chiar ai o problema.

Dar vestea buna este ca cineva a inventat un sistem care sa rezolve problema ta. Acest sistem se numeste autoresponder, adica un sistem care raspunde automat. Si faza e ca aceasta metoda de a raspunde la emailuri nu este deloc scump - sau poate fii chiar gratuit -. Cum am zis si mai inainte, aceste programe nu fac altceva decat sa raspunda la emailurile primite instantaneu in locul tau.

Email-ul este foarte esential pentru afacerea ta pe net pentru mai multe motive diferite. Cel mai important motiv este ca prin acesti voci de email iti dai seama ce reactii si opinii au vizitatorii despre sit-ul tau. Dar daca petreci tot timpul raspunzand acestor emailuri, cine o sa conduca afacerea? Raspunsul este simplu: TU. Si lasi autoresponder-ul sa raspunda in locul tau fara sa dai un singur click.

In afara de raspunsul la emailuri mai sunt o gramada de motive de ce ai nevoie de un autoresponder. De exemplu, sa trimiti informatii despre serviciile oferite de tine sau despre produsele tale, sa trimiti lista de preturi etc. Poate ca vrei sa dai vizitatorilor sit-ului tau ceva special ca de exeplu un sfat, un articol. Toate acestea pot fi facute de un autoresponder. In plus poti sa faci reclama si in acelasi timp sa construiesti o relatie stabila cu clientii tai.

Autoresponderele variaza de la softurile care functioneaza impreuna cu programul tau de email pana la un script specializat care merge pe serverul firmei de web hosting, care gazduieste sit-ul. Acest script poate sa utilizeze un formular sau contul tau de email. Scriptul este programat sa trimita un mesaj standard oricand un email este primit. Mesajul este trimis catre un script sau o adresa email oarecare.

Unele autorespondere pot sa faca mai mult decat sa trimita mesaje standard. Ele pot sa trimita un numar nelimitat de mesaje prescrise in intervale de timp predeterminate. De exemplu, poti seta autoresponder-ul in asa fel incat sa trimia un mesaj in fiecare zi atata timp cat doresti.

Sunt nenumerate companii, care ofera autorespondere gratuite. De cele mai multe ori si companiile de webhosting ofera autorespondere impreuna cu pachetul de gazduire. Daca nu este asa la compania de webhosting care gazduieste sit-ul tau, sunt alte companii care ofera astfel de servicii destul de ieftin sau chiar gratuit (Cele gratuite au atasate cate o reclama la capatul emailurilor).

Ca sa personalizezi mesajele, poti sa asezi o semnatura la capatul lor. In cazul acesta semnaturile seamana mai mult cu o carte de vizita. Poate sa fie inclus numele, firma, toate numerele si adresele de contact si eventual un scurt mesaj.

Este o idee buna sa adaugi o semnatura la fiecare mesaj care este trimis. Aceasta functioneaza ca ceva care aminteste repetat identitatea ta de business, de fiecare data cand vede un client. Si de cat mai multe ori vad aceasta semnatura, cu atat de mult o sa aduca aminte firma ta cand au nevoie de serviciul sau produsul respectiv.

Tine lungimea semnaturii intre patru si sase randuri de text cu aproximativ 70 de caractere pe rand. Asigura-te ca softul tau de email nu taie capatul textului! Continutul trebuie sa includa - cum am precizat si mai inainte - numele tau, numele firmei sau sit-ului web si toate detaliile de contact, ca numere de telefon, adresa, email etc.

O alta intrebuintare specializata a autoresponderului este crearea unor cursuri online oferite vizitatarilor tai gratuit. Trebuie sa alegi un subiect in care esti expert si care tinteste precis potentialii clienti ai tai.

Odata ce ai ales subiectul cu grija, imparte-l in mai multe subteme. Apoi ofera vizitatorilor tai un curs gratuit de 10-15 zile, fiecare zi avind ca subiect o subtema diferita. Intotdeauna, primul subiect trebuie sa contina un mesaj de bun venit si o explicatie a ceea ce va urma. Explicatia trebuie compusa in asa fel incat sa captureze atentia.

In fiecare lectie sa fie inclus numarul lectiei, titlul si semnatura la capat. La sfarsit poti sa scrii cateva cuvinte din lectia urmatoare ca si o momeala ca cititorul sa fie interesat si de lectia urmatoare.

Asigura-te ca fiecare subiect este plin cu informatii esentiale, valoroase si trezeste interesul cititorului in asa fel incat sa doreasca sa afle mai mult despre subiect si sa cumpere produsul tau. Altfel il pierzi pentru totdeauna.

Desigur, trebuie sa scrii materialul inainte de a fi oferit vizitatorilor. Odata ce ai terminat de scris si te ai uitat peste material, nu ai altceva de facut decat sa-l incarci in autoresponder.

Sunt cateva servicii gratuite de autorespondere pe care recomand. Incearca http://www.freeautobot.com, http://www.getresponse.com sau http://www. fastfacts.net. Daca nu, poti sa faci o cautare pe Google, unde o sa gasesti o lista destul de lunga de autorespondere gratuite. Apoi inscrie-te la acela pe care le ai ales. Al doilea pas este sa citesti instructiunile primite despre setari si despre incarcarea textului.

Email-ul este o unealta excelenta de marketing; este necostisitor si rapid. Foloseste-l pentru a face reclama afacerii tale prin alegerea adresei de email cu grija. Pagina ta de web trebuie sa aiba mai multe adrese de email pentru diferite solicitari de contact. De exemplu, info@adresata.com pentru solicitari de informatii sau vanzari@adresata.com pentru solicitarile legate de vanzari. Nu este o idee rea sa fie si o adresa ca webmaster@adresata.com sau editor@adresata.com unde sa primesti mesajele legate de site.

Autoresponderele sunt unelte puternice de marketing pe internet, permitand sa fii in contact cu mii de potentiali clienti. Aceasta chestie este un lucru nepretuit considerand faptul cati clienti potentiali puteai sa atingi inainte.

© Emil Gocsi

MarketingPeNet.com-Ca să-ţi crească afacerea si profitul is wearing Blue Weed by Blog Oh! Blog | To Blogger by Gre at Template-Godown | Entries (RSS) and Comments (RSS).