Articole recente

Comentarii recente

Cum sa scrii continutul eCartii?

In acest articol vreau sa iti dau cateva idei care sa te ajute sa realizezi o eCarte care sa atraga atentia cititorilor si apoi sa ii faca sa o parcurga din scoarta in scoarta.

Fiindca stiu ca nu ai foarte mult timp la dispozitie, voi incerca sa scriu cat mai la obiect.

Cum sa te documentezi?

Daca te-ai decis in privinta subiectului haide sa vedem cum te poti documenta folosind Internetul.

Inainte insa va trebui sa faci un brainstorming pentru a gasi cat mai multe cuvinte relevante pentru subiectul pe care doresti sa il abordezi, cuvinte care iti vor fi utile la cautarea informatiilor.

De asemenea, si scrierea unui cuprins orientativ a ecartii tale te poate ghida foarte mult in documentare.

Ti-ai facut lista si cuprisul?

Inainte de a porni la drum vreau sa te atentionez asupra unui aspect: desi pe Internet gasesti numeroase informatii, te sfatuiesc sa te inarmezi cu multa rabdare si perseverenta.

A cauta pe Internet nu e chiar un lucru usor de facut.

Vei fi mereu supus tentatiei de a accesa diverse legaturi care nu au nimic de a face cu ceea ce tu cauti!

In plus, daca nu ai ales cu atentie lista cuvintelor relevante vei ajunge in situatia de a nu putea folosi nimic din ceea ce ti-a rezultat in urma cautarilor.

De asemnea nu ar fi rau sa iti adaugi site-urile gasite intr-un director distinct al site-urilor tale favorite. In acest fel vei fi sigur ca vei sti cum sa dai de ele in cazul in care va mai fi nevoie.

Pentru mai multe informatii despre documentarea online te invit sa citesti urmatoarele articole:

Cautarea de informatii pe web | Ajutor pentru cautarea cu Google |Cautare avansata in internet |Cautarea informatiilor pe Internet | Utilitare de cautare | Cum sa cauti pe internet? |

Scrierea cartii electronice

1. Titlul eCartii este cel care are rolul de a capta atentia cititorului. Nu uita insa ca nu ai la dispozitie decat cateva secunde pentru a convinge. De aceea:
* adreseaza-te unei categorii bine definite de cititori si nu la toata lumea;
* utilizeaza cuvinte care atrag atentia cititorului, care ii starnesc interesul si curiozitatea, care il entuziasmeaza;
* ofera un beneficiu, o solutie la o problema;
* raspunde la intrebarea de ce ar trebui citita aceasta eCarte;
* gaseste o formulare care sa se imprime in subconstientul cititorului.

Titlul eCartii tale trebuie sa il pregateasca pe cititor pentru ce va gasi in continutul ei. Cineva spunea ca un titlu este un rezumat in doar cateva cuvinte a intregii carti .

O modalitate eficienta de a gasi un titlu bun este aceea de a analiza alte titluri pentru a nota ce iti place la ele si ce nu (nu copia concurenta, fii creativ).

2. Dupa ce ai ales titlul, va trebui sa diseci putin subiectul ales pentru a putea sa fragmentezi continutul eCartii in parti mai mici/capitole.

3. Urmatorul pas il constituie gasirea subtitlurilor (titlurile capitolelor) sau altfel spus, scrierea cuprinsului.

4. Acum ai scheletul, baza de pornire. Nu iti mai ramane decat sa scrii textul pentru fiecare particica in parte. Pentru a obtine rezultate cat mai bune:
* gandeste-te la tipul de cititor caruia vrei sa i te adresezi (varsta, mod de viata, interese etc) pentru a putea sa ii oferi informatia de care are nevoie;
* scrie ca si cum ai compune o scrisoare celui mai bun prieten al tau, in acest fel cititorul va avea impresia ca i te adresezi direct lui si nu unei multimi de cititori din care e si el o mica farama;
* foloseste un ton prietenos, creeaza o legatura intre tine si cititor;
* foloseste un limbaj comun, nu folosi cuvinte lungi sau mai putin utilizate (cu exceptia ecartilor de specialitate);
* foloseste cuvinte care indeamna la actiune. Cuvintele trebuie sa trezeasca dorinta cititorului, sa-l motiveze si sa-l stimuleze sa citeasca mai departe, sa-l faca partas la actiune;
* alege intotdeauna calitatea si nu cantitatea.

Atunci cand scrii textul nu iti fa probleme de gramatica, de aspect, de logica si de coerenta. Scrie ceea ce iti vine pe moment.

5. Dupa ce ai terminat de scris intreg continutul eCartii, va trebui sa il verifici cu atentie pentru a vedea daca e complet, daca e cursiv si usor de parcurs, daca e scris corect.

Adesea vei fi nevoit sa stergi daca vrei ca ceea ce ai scris sa merite a fi citit si a doua oara (Horatiu). Iti va fi greu sa te decizi ce trebuie sa ramana si ce trebuie corectat, dar e o etapa absolut necesara daca vrei sa ai succes. "In general, ceea ce nu e scris cu efort nu e nici citit cu placere" (Samuel Johnson).

Tine intotdeauna minte ca trebuie sa gasesti lungimea optima in asa fel incat cititorul sa afle tot ce e de aflat despre subiectul tratat fara a ajunge sa se plictiseasca.

Lasa textul sa "se odihneasaca" o zi, doua, inainte de a-l parcurge iar. Vei fi uimit cat de diferit il vei vedea la o noua recitire.

De asemenea, e indicat sa rogi un prieten sa te ajute. E imposibil ca tu sa iti descoperi singur toate greselile.

6. Dupa ce ai verificat cu atentie continutul va trebui sa ii dai un aspect profesional.
* Foloseste paragrafe scurte si spatii albe intre acestea.
* Fii foarte atent la utilizarea fonturilor, e recomandat sa folosesti fonturi ca Arial sau Verdana de culoare neagra si pe un fond alb (cititul pe computer e mai obositor).
* eCartea ta nu trebuie sa arate neprofesional, monoton, dar nici nu trebuie sa oboseasca ochii cititorilor.
* Foloseste linii despartitoare pentru a delimita sectiunile.
* Boldeaza sau subliniaza toate lucrurile esentiale, cartea in format electronic se citeste mai greu si oamenii au tendinta de a citi pe sarite.

Sper ca am reusit sa iti fiu de folos impartasindu-ti aceste idei.

Guest post de Carmen - editor NetProfit.ro



Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la RSS RSS Feed sau prin email Feed Email

MarketingPeNet.com-Ca să-ţi crească afacerea si profitul is wearing Blue Weed by Blog Oh! Blog | To Blogger by Gre at Template-Godown | Entries (RSS) and Comments (RSS).