Tehnici SEO de tip Do It Yourself
O firma, de cele mai multe ori se bazeaza pe site-ul lui pentru a construi o baza de clienti fideli, pentru a interactiona si a comunica cu acestia si nu in ultimul rand sa faca publicitate.
In optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare sunt folosite unele tehnici, care ajuta site-ul sa ajunga intre primii pe lista de rezultate ale motoarelor ca Google, Yahoo, MSN sau altii, in functie de preferintele utilizatorului.
Pozitionarea unui site pe un loc fruntas in listele de rezultate ale motoarelor de cautare insemna mai multi clienti, mai multi vizitatori si bineinteles cresterea afacerii. Din acest motiv e plin internetul cu anunturi de servicii SEO si tot din acest motiv trebuie si tu sa dai o mai mare atentie acestui subiect.
Daca ai posibilitati, poti angaja o firma, care ofera servicii de optimizare, dar iti zic, nu e ieftin deloc.
Daca nu ai posibilitati, poti incepe si tu o aventura de optimizare a site-ului de tip Do It Yourself. Nu e o chestie imposibila, dar necesita timp si munca, iar ce e si mai important, ca nu te costa nimic.
Deci, daca vrei sa experimentezi aceasta aventura numita optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare si nu vrei sa angajezi o firma de servicii SEO, atunci am vesti bune pentru tine. Exista tehnici de SEO pe care poti invata si implementa destul de usor. Uita-te la urmatoarele:
1. Dezvolta-ti continutul site-ului
Se stie, ca esenta site-urilor e continutul. In internetul de limba engleza se circula o zicala, care suna asa: Continutul e rege. Din acest motiv, continutul site-ului are un rol vital in optimizarea Do It Yourself. Cand scrii continut pentru site, trebuie sa introduci in text cuvinte cheie, care se refera in mod direct la produsele sau serviciile oferite de tine.
Textul sa fie scurt si la obiect, dar in acelasi timp sa fie si informativ. Cred ca stii deja din propria experienta, ca utilizatorii de internet nu citesc continutul site-ului cuvant cu cuvant.
Ei trec prin text si se concentreaza numai pe acele parti, care par interesante.
Pentru ca utilizatorii sa te viziteze mai des, trebuie sa tii site-ul actualizat. Si sa incluzi linkuri si articole utile, pe care utilizatorii sa trimita si altora.
2. Design-ul site-ului sa fie placut si prietenos
In cele mai multe cazuri se aplica regula "cu cat e mai simplu, cu atat mai bine". Design-ul site-ului sa nu fie prea complicata, deoarece o sa sperie vizitatorii. Adapteaza design-ul la audienta tinta. Daca audienta site-ului e formata din tineri, asigura-te ca design-ul si culorile sunt cool, tineresti si atrag atentia acestora.
Daca audienta tinta e mai matura, trebuie sa folosesti culori discrete si sabloane, teme elegante.
3. Optimizeaza fiecare pagina in parte
Gandeste-te la ficare cuvant sau fraza posibila, care se refera la produsul sau serviciile oferite de tine. Fiecare utilizator e diferit si nu neaparat foloseste aceleasi cuvinte si fraze in cautari. Motoarele de cautare ofera unelte, care te poate ajuta, sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru optimizare.
4. Asigura-te ca linkurile sunt vizibile, accesibile si informative
O alta modalitate de optimizare Do It Yourself ar fi construirea de linkuri externe, dar sunt importante si linkurile interne. Ofera vizitatorilor linkuri utile catre articolele mai vechi.
Aduna toate datele de analiza si statistica. Aceste date te pot ajuta sa tii site-ul in top pe lista de rezultate a motoarelor de cautare.
Variaza si adapteaza continutul site-ului la trendurile curente. Daca gasesti cuvinte cheie, pe care n-ai folosit pana acum, nu mai ezita. Introduce-l cat mai repede in continutul site-ului.
Fii flexibil cand vine vorba de schimbarea continutului si fii gata sa indeplinesti nevoile mereu schimbatora ale utilizatorilor online.
Cu o cercetare adecvata, creativitate si cunoastere suficienta poti optimiza site-ul pentru motoarele de cautare si poti avea rezultate promitatoare pentru afacerea ta.
Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la RSS prin feed sau prin email