Rolul construiri listei in marketingul online
As vrea sa va impartasesc un secret. Lucrez la un nou proiect, care cred ca va fi un mare ajutor tuturor interesati de cresterea profitului si vanzarilor prin intermediul internetului. E vorba de pachetul "Ghid de Marketing prin E-mail"
Dupa niste cercetari facute, am ajuns la concluzia, ca majoritatea firmelor mici si mijlocii din Romania nu se folosesc pe deplin de puterea marketingului prin email. Si e pacat. De obicei, oamenii nu se folosesc de oportunitati, deoarece n-au cunostiinta de cauza.
Poate ca n-au auzit expresia "Banii sunt in lista", sau pur si simplu nu o cred, dar asta e adevarul. Banii sunt in lista si firmele mici si mijlocii au datoria sa-l scoata de acolo. Cum? Raspunsul se afla in acest ghid. Inca lucrez la ea, dar m-am gandit sa-ti ofer o mica gustare. Mai jos poti citi introducerea ghidului.
Introducere
Una dintre cele mai importante lucruri in marketingul online este lista de contacte, adica lista de email. In orice tip de afacere, construirea unei relatii cu clientii este cruciala, dar in marketingul online e si mai mult valabil. Abonatii listei tale sunt lucrul cel mai pretios in tot arsenalul tau de marketing. Prin urmare, construirea listei conduce la construirea relatiei si increderii, ceea ce in schimb incurajeaza potentialii tai clienti sa viziteze site-ul, sa se aboneze si sa ajunga mai aproape de oferta ta.
Dar deobicei, oamenii nu se inghesuie pe un site pentru a se abona si pentru a lasa datele de contact! Pentru a fi atrasi, ei trebuie sa perceapa o anumita valoare. Primul lucru, la care se vor gandi este faptul ca ce vor ei castiga in primul rand prin impartasirea datelor de contact. De aceea, fiecare afacere, care opereaza online, trebuie sa construiasca propria lista, tintita spre o nisa specifica. Construirea listei este o treaba consumatoare de timp si trebuie sa lucrezi din greu, dar pana la urma merita efortul, si tu vei fi acela, care se va bucura de roadele efortului depus.
Lista – Comoara marketingului online
In industria de marketing online toata lumea vorbeste despre lista lui. Si vorbesc despre lista, ca despre o comoara. Au grija de ea si intotdeauna cauta noi modalitati de a o construi, de a atrage noi prospecti in ea. Ofera lucruri diferite, ca: studii sau rapoarte gratuite, cursuri gratuite, carti electronice, programe, servicii etc, numai ca sa obtina datele de contact al acestora.
De ce ai nevoie de o lista crescatoare?
Nu e de ajuns sa am o lista cu cateva sute de contacte? Eu cred ca nu. Deoarece, in marketingul online nu fiecare vizitator sau abonat, care este inscris pe lista ta, devine si client. Sigur ca poti construi o baza de date imensa de contacte, dar pana ce nu devine fiecare dintre ei contact calificat, sa zic asa, n-ai nici o garantie ca devin si cumparatori. Chiar si in lumea reala, un potential cumparator trebuie sa se intalneasca cu oferta de cel putin cinci ori inainte de a deveni cumparator, cu exceptia cazului, cand aceasta are nevoie disperata de produsul respectiv.
Inca odata, daca ai mai multe produse de oferit, diferiti vizitatori pot fi interesati de produse diferite. De aceea, trebuie sa ajungi la datele lor de contact “cu orice pret”. Acest lucru iti va da posibilitatea sa planifici frecventa trimiterii mesajelor, prin care reamintesti cititorii si ii tii la curent cu ofertele actuale. Dar nu trebuie sa uiti, ca trebuie sa folosesti metode etice pentru construirea listei. Cel mai rau lucru, care se poate intampla in marketingul online este achizitionarea unei reputatii proaste, pentru ca aceasta poate asigura esecul intregului efort de marketing.
Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la RSS prin feed sau prin email