Stii de unde vin vizitatorii?
Dar abonatii inscrisi la newsletter? Si de unde vin vizitatorii, care si cumpara? Ai pus aceste intrebari in ultima vreme? Fara aceste intrebari si mai ales fara raspusurile la ele, nici un site web comercial nu poate fi efectiva.
Si e pacat sa depui efort in promovare, fara sa stii ce rezultate aduce. Pentru a avea eficienta in efortul tau de promovare si marketing, e esential sa ai o aplicatie de monitorizare a traficului.
Stiu, ca majoritatea folosesc trafic.ro, dar problema mea cu aceasta e ca si concurenta iti poate analiza site-ul. Eu ti-as recomanda Google Analytics.
Cu aceasta aplicatie poti afla cele mai importante informatii de statistica legate de site-ul tau, iar prin analizarea acestor informatii, poti aduce schimbari, care pana la urma o sa duca la cresterea eficientei site-ului.
Iata informatiile cele mai importante pe care o poti afla analizand site-ul prin Google Analytics:
Numarul vizitatorilor
Cand vine vorba de analizarea statisticii cred ca fiecare proprietar de site se uita in primul rand la numarul vizitatorilor. Prin Google Analytics poti afla informatii foarte detaliate legate de trafic, de vizitatori unici, de vizitatori reintorsi si cat timp au petrecut acestia pe pagini diferite, care sunt informatiile, care atrag atentia vizitatorilor, care sunt acele linkuri, care au primit cele mai multe click-uri etc.
De unde vin vizitatorii
Vei primi informatii legate de sursa de unde vin vizitatorii. Vin prin motoarele de cautare? Si daca vin prin motoarele de cautare, ce cuvinte cheie au folosit? Vin prin directoarele web? Prin parteneri? Sau prin anunturile online?
Care sunt acele pagini, prin care parasesc vizitatorii site-ul?
Oare pagina principala e pagina prin care vizitatorii te parasesc? Sau pagina de comanda? Sau pagina de multumire a comenzii? Sa stii ca nu-i tot una.
Rata de conversie
Dintre toate informatiile de analizare a site-ului, cred ca statistica legata de rata de conversie este cea mai importanta. Pentru ca, cum bine stii, in marketingul online rata de conversie al unui site e mult mai importa, decat numarul vizitatorilor. Poti avea 10 000 de vizitatori, daca dintre acestia doar 10 sunt interesati cu adevarat de oferta ta si doar 2 devin clienti. Dar poti avea 1000 de vizitatori tintiti, din care 200 se aboneaza la newsletter din prima si 10 dintre acestia devin cumparatori la prima vizita.
Prin analizarea ratei de conversie vei afla cati dintre vizitatori s-au convertit in abonati sau cumparatori si care sunt acele informatii, care le-a determinat pe acestia sa aduca aceasta hotarare.
Urmarirea analizelor si statisticilor iti va da o imagine clara despre directia in care te duci. Vei avea posibilitate sa te uiti la datele din trecut, vei putea compara aceste date cu datele din prezent si vei putea trage conluzia despre viitor.
Prin datele adunate vei cunoaste punctele slabe ale site-ului si vei stii unde trebuie sa aduci imbunatatiri. Cu ceva timp in urma o aplicatie sofisticata de analizare te costa o avere, dar acuma, datorita serviciilor oferite de Google, poti avea o astfel de aplicatie gratuit. Si ar fi pacat sa nu te folosesti de ea.
Mai multe informatii legate de beneficiile aduse de Google Analytics gasesti aici.
Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la RSS prin feed sau prin email