Articole recente

Comentarii recente

Ce sunt e-afacerile?

“E-afacerea” reprezinta utilizarea Internetului si a tehnologiilor legate de acesta in cursul desfasurarii unei afaceri obisnuite.

"E-afacerile" implica utilizarea informatiilor si tehnologiilor de comunicatii pentru derularea proceselor unei afaceri clasice.

Este o modificare strategica in maniera de conducere a unei afaceri, bazata pe inovatie in utilizarea tehnologiilor care permit relatii interactive online intre clienti, personal si partenerii de afaceri.

O e-afacere nu inseamna doar crearea unui web site sau incorporarea de alte informatii, ci implica orientarea si concentrarea afacerii inspre client si inspre relatia cu clientul. Se foloseste in vanzare, cumparare, productie, promovare, distributie si management.

Poti profita de avantajele internetului pentru:

* a intra pe noi piete
* imbunatatirea relatiilor cu clientii
* optimizarea proceselor interne
* simplificarea sarcinilor administrative
* reducerea costurilor
* imbunatatirea productivitatii
* cresterea veniturilor etc.

Pentru oricare dintre cele 1001 de probleme pe care le are un manager de rezolvat in fiecare zi se pot gasi solutii bazate pe internet. E-solutiile se pot implementa si in afacerile mari dar si in cele mici.

Vei putea constata in cele ce urmeaza ca s-ar putea sa fie mai riscant sa eviti utilizarea internetului decat sa-l utilizezi tu insuti.

Internetul e aici si acum si se dezvolta.

Principala intrebare nu este daca sa utilizezi internetul ci cum sa faci acest lucru?
Anterioara

Cum poti utiliza 'Netul pentru afaceri?

Iata cateva activitati online la indemana chiar si pentru micile afaceri:

* comunicare si documentare (email, documentare prin internet),
* marketing, vanzari si relatii cu clientii (promovare, vanzari online, managementul relatiilor cu clientii),
* productie si management (aprovizionare online, design, management, finante).

Emailul a devenit la fel de comun ca si telefonul sau faxul. Afacerile de toate marimile utilizeaza emailul pentru a tine legatura cu clientii si furnizorii. Emailul este un serviciu ieftin sau chiar gratuit. Ai nevoie doar de un calculator si o linie telefonica.

Comunicarea este esentiala in conducerea unei echipe si in stabilirea relatiilor cu altii. Daca afacerea ta presupune clienti dispersati sau angajati/colaboratori care fac munca de teren atunci emailul si alte tehnologii bazate pe internet sunt indispensabile pentru a transmite si primi informatii inspre si din interiorul organizatiei proprii sau dinafara ei.

Internetul este mediul ideal pentru monitorizarea pietei si obtinerea de informatii despre produse si preturi.

Internetul iti permite sa aduni informatii relevante intr-un timp scurt pentru a putea lua decizii optime. Avand informatiile relevante poti depasi competitorii, poti sa descoperi noi oportunitati, sa-ti cresti cota de piata, sa-ti imbunatatesti profitabilitatea si sa supravetuiesti conditiilor schimbatoare ale pietei.

Utilizand internetul poti afla informatii de la competitori, asociatii profesionale, institutii, pentru a da doar cateva exemple. Oriunde te afli, esti de fapt doar la un click distanta de informatii din toata tara si nu numai.

Poate cel mai important este ca internetul a devenit rapid un mediu si un mod ideal pentru marketing si promovare. Clientii incep prin a cauta pagina de internet a unei firme ca un lucru firesc.

Ce vor vedea cand o vor cauta pe a ta?

Micile afaceri pot utiliza internetul pentru a informa clientii despre ce au de oferit. Unele companii au produse specifice care nu pot aduce rezultate mai bune in zona unde se afla compania, din varii motive; dar internetul da acces la alte zone geografice, atatea cate poti gestiona. Unele companii isi afiseaza adresa de internet pe situri ale institutiilor sau asociatiilor profesionale. Altele utilizeaza sitemele de afiliere, afisarea de bannere publicitare, trimiterea de mesaje publicitare si oferte periodice (emailul permitand trimiterea de imagine si texte, intr-un cuvant, prezentari grafice atractive).

Oferirea de produse si servicii clientilor contra unei sume de bani reprezinta esenta oricarei afaceri. Internetul poate avea un rol important in acest proces, de la a oferi informatii despre ceea ce vinzi, la primirea de comenzi online si efectuarea de plati prin diverse sisteme electronice. Vanzarile online nu se preteaza doar la afacerile orientate spre client (vanzarile cu amanuntul). Sistemele de vanzari online includ cataloage online, sisteme de credit card si plati instant. Dar aceasta nu este neaparat solutia ideala pentru micile afaceri. Unele firme isi afiseaza cataloage online si folosesc emailul si telefonul pentru a primi comenzi si plati.

Succesul unei afaceri implica sa ai clienti multumiti care se vor intoarce pentru mai mult. Managementul relatiei cu clientul ajuta companiile sa isi identifice clientii cei mai buni, sa individualizeze relatiile cu clientii, sa gestioneze campaniile de marketing, sa reduca timpul de raspuns al clientului si sa deserveasca regiuni geografice intinse, pe scurt, sa construiasca relatii profitabile si de durata cu clientii. Cum sa faci acest lucru? Spre exemplu, poti incepe prin a utiliza o pagina de internet prin care sa oferi asistenta si infromatii pentru clienti si totodata sa aduni informatii despre preferintele clientilor pe care sa le integrezi apoi in propria afacere.

Orice afacere implica si aprovizionare, iar internetul te poate ajuta sa cumperi automat, online ceea ce ai nevoie ori sa controlezi stocurile. Reducerea stocurilor este telul oricarui manager concomitent cu posibilitatea de a raspunde prompt oricarei comenzi. In acelasi timp, sistemele electronice de aprovizionare ori de licitatii contribuie la o aprovizionare optima.

Iata pe scurt la ce poate fi bun Internetul!

Guest post de Carmen - editor NetProfit.ro



Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la RSS RSS Feed sau prin email Feed Email

MarketingPeNet.com-Ca să-ţi crească afacerea si profitul is wearing Blue Weed by Blog Oh! Blog | To Blogger by Gre at Template-Godown | Entries (RSS) and Comments (RSS).