Blogul, cea mai noua unealta de marketing online
Blogul si blogging-ul sunt niste concepte, care au fost folosite pentru prima oara la sfarsitul anilor 90. A fost un mod de a comenta pe o pagina web existenta, o posibilitate de interactiune intre vizitatorii si cititorii respectivului sit.
Dar ceea ce a pornit ca un simplu comentariu de o propozitie, repede s-a dezvoltat in pagini intregi de opinii personale legate de orice subiect discutat sub soare. Si continua sa castige teren si in zilele noastre. De aceea nu se poate ignora potentialul blogurilor in ceea ce priveste publicitatea online. Iata cateva motive de ce trebuie sa folosesti si tu blogul ca unealta de marketing pe internet.
1.Blogging-ul e simplu.
Cel mai simplu mod de a avea propria bucata din internet este blogging-ul. N-ai nevoie de calificare speciala... Orice om simplu poate sa citeasca, sa tasteze si sa foloseasca mouse-ul.
E ca si cum ai avea o bucata de hartie virtuala pe care pur si simplu scrii ideile, experienta, opiniile despre produse si speri ca adevarul din spatele articolului sa atinga pe cititor in asafel, incat sa doreasca produsele sau serviciile tale. Daca ai deja un calculator si o conexiune la internet (cine n-are deja?) poti incepe un blog prin care sa promovezi pe tine sau afacerea ta.
2.Blogurile sunt autentice.
In zilele noastre cind reclamele ne sufoca, nu intotdeauna avem incredere in promisiunile acelora, care ne ofera reclama.
Din aceasta cauza blogurile fac diferenta, deoarece oameni reali impartasesc experienta lor, chiar daca sunt platiti pentru asta. Si cand citim in aceste bloguri despre anumite produse, avem incredere si dorim sa incercam acest produs.
3.Blogging-ul creste credibilitatea.
Cu cat scrii mai multe despre un anumit subiect sau o anumita industrie, cu atat iti creste si experienta, iar cititorii isi dau seama de acest lucru si incep sa aiba incredere in tine si in ceea ce scrii.
Si in felul acesta devii expert in teritoriul respectiv iar in consecinta mai multi vizitatori o sa te viziteze si mai multi bloggeri o sa puna un link catre tine. Si cand firmele sau organizatiile profesionale isi dau seama de cresterea numarului de vizitatori, o sa se grabeasca pentru a lua legatura cu tine pentru publicitate.
4. Blogging-ul iti construieste piata.
Daca nu esti un star de televiziune, ai sansa ca numai maica-ta sa citeasca blogul.
Dar sa nu uiti, ca maica-ta are multi prieteni si o sa vorbeasca despre blogul tau. Dar adevarul e ca nu te poti baza pe maica-ta, daca vrei sa cresti baza de cititori. Uita-te la urmatoarele metode de crestere a bazai de cititori:
-Folosirea e-mail-ului. Astazi blogurile au intrecut email-ul in ceea ce priveste popularitatea. In aceasta era accelerata descarcarea email-urilor iti ia mai mult timp, decat vizitarea unui blog.
Si totusi, nu poti lasa afara din calcul aceasta oportunitate, deoarece sunt multi, la care inca ii plac email-urile. Si sa nu uiti puterea semnaturii tale in emai-uri cu link catre blogul tau.
-Folosirea RSS-ului. Tehnologia RSS are cea mai mare rata de crestere pe internet. Oferirea unui feed RSS este o alta metoda de a creste baza de cititori.
Intareste afacerea ta prin folosirea eficienta a blogului ca unealta de marketing online.