Diferite tipuri de liste
Evident, cea mai buna lista pe care o poti mentine pentru marketingul tau prin email este lista aceea pe care ai construit din clientii si vizitatorii tai. Dar nu e de ajuns sa ai o lista formata doar din clientii tai. Trebuie sa adaugi abonati noi tot timpul. Dar hai sa vorbim putin de diferitele tipuri de liste existente in marketingul online.
Lista opt-in
O lista opt-in este lista ta de abonati. Abonati care au optat sa primeasca mesaje de email, newslettere etc. de la tine. Opt-in mai inseamna ca acesti abonati sunt de acord sa fie contactati prin email si sa primeasca oferte de la tine. Iar o lista opt-in tintita sau targetata ar fi o lista cu utilizatori calificati pentru o piata specifica.
In ce difera o lista Opt-In de un Ezine?
In primul rand mesajele de tip opt-in sunt scurte si informale. Sunt pline de ponturi, sfaturi si au oferte pe perioade limitate. Invariabil, mesajele de tip opt-in sunt trimise cand se introduce ceva nou, sau cand vrei sa anunti lista ca ai o anumita oferta valabila numai in urmatorii 48 de ore.
Pe de alta parte, mesajele de tip Ezine sunt formale. Acestea ofera articole si sugestii. Iar au periodicitate. Pot fi trimise zilnic, saptamanal sau lunar. De fapt, daca te uiti la ele, vei observa, ca ambele tipuri de mesaje sunt destul de integrate.
De exemplu, de multe ori mesajele de tip Ezine preiau cate ceva din caracteristicile mesajelor tip opt-in si il integreaza in asafel, incat pe langa caracteristicile obisnuita includ si o sectiune, unde anunta lansarea unui produs nou cu o oferta irezistibila valabila doar abonatilor si numai in urmatoarele 24 de ore.
Lista opt-in dubla
Cand abonatii se inscriu pe o lista, dar trebuie sa si confirme acest lucru se numeste lista opt-in dubla. Dar cum functioneaza acest lucru si de ce este nevoie de asa ceva? In primul rand pentru a se asigura, ca persoana respectiva este interesata cu adevarat de inscriere si nu altcineva s-a inscris in locul lui, folosind email-ul acestuia. Inscriere dubla se intampla in felul urmator: Persoana interesata se inscrie pe lista prin formularul aflat pe site, dupa care primeste un email, in care este rugat sa confirme inscrierea printr-un link afat in mesaj.
Dezabonarea
Cum am amintit si mai sus, Opt-in inseamna optarea pentru inscrierea pe lista. Acest lucru inseamna ca o persoana se aboneaza la lista din buna voie, din care urmeaza, ca se poate dezabona la fel de usor, cand aceasta nu mai vrea sa primeasca mesaje.
Daca vrei sa ai rezultate in efortul tau de marketing prin email, atunci fiecare mesaj trebuie sa contina informatii legate de dezabonare si un link valid, prin care chiar se poate dezabona. Am vazut multe mesaje, care nu contin aceste informatii, iar abonatii sunt pacaliti, deoarece sunt atrasi intr-o capcana fara iesire. Ceea ce nu e drept si este considerat spam. Oare ce fel de incredere o sa aiba acesti abonati, cand observa ca au fost trasi pe sfoara?
In zilele acestea firmele cu renume si reputatie au mare grija ca mesajele trimise sa ajunga numai la acei abonati, care s-au inscris si sunt pe lista de buna voie si sunt de acord sa primeasca aceste mesaje. Trimiterea unor mesaje nesolicitate doar iriteaza si zdrobeste credibilitatea firmei respective.
Daca ti-a placut articolul aboneaza-te la RSS prin feed sau prin email